miercuri, 29 februarie 2012

Azi o iau peste deal....nu la mandra , merg la incarcare,dupa turul de la Merano...Laives are o restrictie orara de circulatie , de dimineata si noaptea....ca sa ajung trebuie sa ocolesc putin...nu imi pare rau...am parte o priveliste frumoasa...vine primavara, am vazut semnele clare .

Deci, azi umblam cu marco mella-coaja de mar ,mai pe romaneste ....care este folosita la fermele din zona Verona-Mantova ca supliment ptr vacute ....laptele este mai gras si parca si parfumat ....pink sau golden, cum preferati laptele ?


Clientul meu,fermierul ....vacarul bre, sta la cucu din vale , pe marginea campului...vai de dinozaur, cu calm si o treapta inferioara ajung la destinatie .....pe potecuta cei drept .

Pauza de pranz la iarba verde ,pardon, in proces de inverzire ...curatenie la locul de munca, preparam si documentele ptr maine, foaie si diagrama ...asta ca sa numai pierd timpul in garaj ....si cind suna cocosu'....alarma , trap -galop catre Ferrara...peste campuri si campii....poduri si podete...pina la iesrirea din autostrada, casa Sud , unde iese unu' cu paleta si ......dreapta va rog .....ufffaaaaa, iarasi bade .
1 min si prezint din nou toata documentatia ....agentul este un tip jovial, se poate vorbii deschis cu el, o gluma doua, apoi imi da verde,nu sint probleme , o seara placuta .

Ajung la destinatie , trag la " rampa " .....si astept, ca altceva nu am de facut ...pina la urma in 3 ore reusesc sa termin cu incarcatura ....mama mia, uite unde se duc zilele mele .
Reintru la garaj destul de tarziu , dar o sa dorm mai mult , avantajul meu .

marți, 28 februarie 2012

Desteptarea de dimineata, ca de obicei , fara probleme ,sint vioi ca un pastrav ....pescuit de ieri , hihihiihihi....pina la Padova am timp sa imi redevin activ .

Azi avem o livrare de dimineata ,apoi incarc pere in zona Lugo -Argenta , nu imi surade deloc ideea, este o zona " periculoasa " ...politia si carabinerii au o faima proasta .
O furnica duce-n spate ....o para,doua pere,trei pere.....125.600 pere......pai asta e dinozaur frate ,nu furnica ....plus sau minus cam atitea pere aveam in tipper ....am avut si timp de odihna, de pauza de pranz, dar ce este bun ori este putin ,ori se termina repede....trebuie sa plec catre casa, uraaaaaaa, nu am timp de livrare azi, deci maine dimineata plimbarea la Merano.
Verona,pauza de cafea .....imi prepar toata documentatia ,pun un country si nici nu fac caz ca am ajuns la Rovereto,unde neprevazutu' loveste din nou.....cu coada ochiului vad o patrula de la Polstrada ca intra ca un pisic in A22...hmmmmmmm, astia au pus ochi pe mine, sint sigur si sint singurul tipper printre frigidere si prelati ...deci o posibila victima .
Ca de obicei la Trento sud dau sa ies din autostrada ,dar albastreii erau deja linga mine .....follow me .....imi face semn cel din dreapta , ma apuca rasul ,il semnalizez cu farurile ca am inteles invitatia ,si ne indreptam spre Nord, unde se afla si cintarul .
Surpriza insa a fost a lor ...mos VT era in regula , nu au ce sa gaseasca nici in documnete,diagrame si alte hartii anexe , deci este ok ....drum bun si scuze de deranj.
Va las si eu, ca am ajuns in garaj ....mai povestim maine !

luni, 27 februarie 2012

Torino reloaded ...ufffaaaa, din nou catre nord, dupa ce incarc de dimineata in cariera ....soare,cald....trec la tricou si ochelari de soare .
Pauza de cafea la Brescia, ca de obicei , apoi din nou la drum ...cu muzica si fara tragere de inima, iar nu ajung acasa ....deci incep saptamina cu brio !

Pina la Torino nu sint probleme de semnalat, decit o plictiseala cronica .....completez pauza la Settimo ,apoi ajung la destinatie, 5 min se livreaza marfa .....il pun pe Ugo la treaba si reduc activitatea cerebrala la 15 % , in regim de avarie ....cunosc strada cu ochii inchisi , pina la urmatoarea destinatie .


Cind eram convins ca totul merge bine...ghinion, gasesc in parcare 3-4 camioane ...adio incarcare rapida si parcarea devreme ......ma pun frumos la coada si trec la program administrativ .
In sfarsit imi vine si mie randul sa intru la incarcat , totul decurge fara pb , soarele si vantul au uscat pamantul ala umed, fuga la cantar si la drum, ca este deja tarziu , o sa gasesc trafic la Milano....timpul zboara , nu asteapta pe nimeni....pina la urma ajung la Dalmine, parking si sfarsit de activitate ....bucataria on...webasto on, si uite cum trece seara.
Noapte buna kids !

vineri, 24 februarie 2012

Din nou Torino.....tzkkklmmmooopppssperrrtttt....vine din klingoniana , nu o traduc ca suna urat rau de tot .....asa ca trag in parcare la Dalmine...saibbenpaussen pina maine dimineata !

joi, 23 februarie 2012

marți, 21 februarie 2012

Trento -Merano -Ravena .....o specie de cursa rar....contracronometru insa fara rezultate spectaculare!

luni, 20 februarie 2012

De dimineata imi recuperez colegii in garaj ...o cafeluta la foc automat , apoi cu mine la timona Fiat-ului inchiriat , o luam frumusel catre Modena....am un echipaj format din 3 mateloti....era bun un mus, ca astia se pun imediat pe bancuri si glume ....in plus o pun de o rascoala pe la Mantova....asa ca sint obligat sa opresc la cafea din nou ...afara ploua , este rece ....cri,cri,cri .....primavara unde esti ,nu rimeaza cu referenul , dar este o intrebare serioasa .

Predau masina la centrul de inchiriere, dupa ce trec pe la dinozaur si pornesc webasto-ul..era ghetar in cabina, apoi imi vad de drum, adica merg la clientul de azi , am de livrat argila , pentru gresie si faianta .....am parte de o repriza Bumbesti -Livezeni , apoi cu calm si haine noi , ca eram transpirat fleasca , plec catre punctul de incarcare ....afara ninge ca in povesti ....bate vantul.....urla lupul,adica eu in cb ...era sa il fac pe unu' blat de tort .

Pauza de masa combinata cu o pauza digestiva ....la 14 se reia munca , deci ori maninc si dorm ...ori dorm si maninc dupa aceea ....aleg a doua varianta ...webasto on si direct in pat .....stingerea leat .
Numai ninge , acum ploua si sufla un vant turbat de te apuca o nevoie instantaneu ...intre timp termin cu incarcarea si plec usurel catre casa .
Noapte buna tuturor !

sâmbătă, 18 februarie 2012

Fiecare picatura conteaza !




Cursurile de instruire pentru şoferi conduc la creşterea profitabilităţii
combustibilul este unul dintre principalele costuri pentru transportatorii europeni, reprezentând aproape o treime din cheltuielile totale de exploatare. dar este, de asemenea, un cost care poate fi uşor influenţat. cu instruirea corespunzătoare, un şofer poate reduce consumul de combustibil cu până la şapte procente şi îl poate menţine la acest nivel.

Condusul economic – un capitol important al cursurilor de instruire Stilul de condus al şoferului este parametrul cu cel mai mare impact asupra consumului de combustibil. De aceea, cursul despre condusul eficient este un element important al programului Volvo Trucks de instruire pentru şoferi, în cadrul căruia aceştia învaţă să conducă economic şi să utilizeze corect caracteristicile autocamionului şi diferite funcţii suplimentare. Cursul poate fi structurat astfel încât să se concentreze pe activităţi de transport de cursă lungă, aplicaţii în construcţii sau trafic urban, pentru a se adapta nevoilor şi cerinţelor participanţilor.

Rezultatele nu vor întârzia să apară În Europa, 15.000 de şoferi din 25 de ţări au participat deja la programul Volvo Trucks de instruire pentru şoferi. Cursul despre condusul eficient durează o zi. Pentru unii şoferi, acest curs este suficient pentru a reduce consumul de combustibil cu până la 15 procente, deşi astfel de economii nu sunt foarte frecvente. Un obiectiv realist este reducerea consumului cu şapte procente.

Dacă poate fi masurat, poate fi şi redus este uşor să revii la vechile obiceiuri. După un timp, mulţi şoferi revin la cifrele de consum pe care le înregistrau înaintea cursului. Din acest motiv, monitorizarea continuă este esenţială. Instruirea continuă a şoferilor, împreună cu sistemul informaţional de transport Volvo Dynafleet, s-au dovedit a fi o combinaţie performantă.

Cu ajutorul Dynafleet, firmele de transport pot obţine rapoarte periodice privind consumul de combustibil al vehiculelor. Multe companii de transport preferă să organizeze cursuri interne de instruire pentru şoferi.

„ Toata lumea are de caştigat ”



„Toată lumea are de caştigat”...asa declara petronul firmei olandeze,care se gindeste la sanatatea angajatilor sai .

Firma olandeză de transport Nijhof-Wassink şi-a dat seama de importanţa acţiunilor preventive pe probleme de sănătate. Compania le permite angajaţilor să participe la un program de sănătate care se concentrează pe un stil de viaţă mai sănătos şi obţine în schimb şoferi mai sănătoşi.

„Toată lumea are de câştigat, pentru că şoferul este mai sănătos şi mai activ, iar noi ne reducem costurile”, explică Jogé Nijhof, coproprietar al Nijhof-Wassink.
Programul preventiv pentru sănătate este derulat în colaborare cu Oude Vrielink Health Management, o firmă de consultanţă specializată în acest domeniu. Experţii din cadrul acesteia stabilesc un program potrivit nevoilor individuale ale fiecărui angajat şi fiecare participant are un instructor personal. Este vorba de fapt de a ajuta şoferul să-şi modifice stilul de viaţă, prin prezentarea unei alternative în ceea ce priveşte regimul alimentar şi sportul.
„Mulţi consideră că este greu să-ţi modifici stilul de viaţă. Totuşi, simplul fapt de a le spune şoferilor cât de uşor este să mănânce mai sănătos şi să facă mai mult sport este
o bună sursă de inspiraţie pentru ei. Este vorba de sugestii extrem de simple, cum ar fi pregătirea unui mic dejun corespunzător. Mulţi nu fac acest lucru, dar de regulă le spunem că este ca şi cum ai alimenta autocamionul. În acelaşi fel trebuie să-i furnizăm organismului energia necesară pentru a putea rezista”, ne spune Jogé Nijhof.
Este convinsă că investiţia în programul de sănătate va fi benefică pe termen lung pentru companie.
„Câştigăm şi pentru că angajaţii îşi iau mai rar concedii medicale. O zi de concediu medical ne costă foarte mult şi banii aceia i-am putea cheltui pe instruire. Dacă angajaţii sunt satisfăcuţi, totul funcţionează mult mai eficient. Este foarte simplu.”

marți, 14 februarie 2012




Le rose sono rosse, le viole sono blu, lo zucchero è dolce e così sei tu...!




Trento-Rimini dus /intors ...fara entuziasm si fara evenimente !

sâmbătă, 11 februarie 2012

Renault Magnum Legend - Limited Edition !






Textura mată a negrului Fusion structurat al platformei tehnice şi a carenajelor laterale pune în evidenţă elementele cromate ale logoului, pragurile din aluminiu şi jantele de aluminiu ALCOA Durabright cu capacele lor şi ornamentele cromate pentru piuliţe.
Aceste elemente de design unice şi exclusive sunt completate de:

Claxoane tip trompetă, vizieră şi pneuri mari (dimensiune 385 pe faţă, serie 55 sau 65) pentru o notă mai accentuată de lux
Frigiderul de 40 l pentru asigurarea confortului misiunilor lungi
Radioul CD MP3 conectat la un sistem de radio şi telefon prin Bluetooth, pentru o calitate mai bună a recepţiei şi a comunicării
Beneficiind de atributele sale exclusive, proprii unei serii limitate, designul pune în valoare confortul uneia dintre cele mai spaţioase cabine de pe piaţă, având o înălţime la interior ce depăşeşte 2 m, un planşeu integral plat şi multiple spaţii de depozitare.

Scaunul suspendat al şoferului, precum şi scaunul pivotant al pasagerului sunt realizate din piele neagră, cu cusături aparente duble albe, brodate şi numerotate
Postul de conducere este negru mat integral: instrumentele de bord sunt pe fond negru, volanul de lux are un capac negru, partea de deasupra a planşei de bord - piele neagră granulată, cu cusături duble aparente albe
Cuşeta inferioară este din piele neagră matlasată, cu cusături aparente duble albe
Renault Magnum Legend - HighTech -

EBS Full îmbină frânarea pneumatică cu pilotare electronică, prin adaptarea frânării autovehiculului, pentru fiecare roată, la condiţiile de aderenţă ale şoselei şi la ESP, pentru controlul traiectoriei şi evitarea răsturnării.
Ralantisorul hidraulic VOITH amplasat pe transmisie este integrat complet în cutia de viteze Optidriver+. Acesta conferă o putere de frânare foarte mare: 3250 Nm de la 700 rpm, indiferent de regimul motor.
Blocajul diferenţialului, ABS, anti-patinare, ajutor la demarajul în pantă.
Asociată cutiei de viteze Optidriver+, funcţia Optiroll permite o reducere a consumului de carburant, prin exploatarea inerţiei autovehiculului. Pentru simplitatea şi confortul utilizării, sistemul este cuplat la noul regulator de viteză Cruise+ şi nu funcţionează decât la activarea acestuia.
Pachetul Optiroll integrează inhibarea modului power pentru evitarea consumurilor excesive.
Această reducere a consumului de carburant este susţinută de carenajele laterale, care îmbunătăţesc aspectul aerodinamic, şi de jantele de aluminiu ALCOA Durabright, care reduc masa vehiculului.
IPAD 2 WIFI + 3G 16Gb,gravat Renault Magnum Legend, într-o husă de iPad din piele granulată, având imprimată în relief emblema autovehiculului,
Machetă 1/43
Renault Magnum Legend
Port-chei

Renault Magnum Legend......doar pentru cei alesi !

10 reguli de bun simt in trafic !



Lipsa bunului simt, astazi, este o problema care se resimte in toate domeniile de activitate ale tarii. Poate, o solutie ar fi sa incercam sa-l aplicam in ceea ce ne priveste direct: familie, loc de munca si, de ce nu, in trafic.

1. Acordati prioritate celor care ies din parcari, chiar daca nu aveti nevoie de locul respectiv de parcare.

2. Nu aruncati din masina gunoaie, ambalaje, resturi, etc. Cum ar fi sa stai la semafor si pietonii sau biciclistii sa-ti arunce chistoacele in masina?

3. Nu claxonati la semafor daca cel din fata nu a plecat in secunda urmatoare aparitiei culorii verzi. Oricum in majoritatea oraselor mari, claxonatul este interzis.

4. Pe drumurile in lucru, pe timp de noapte, cand ajungeti la semafoare in zonele in care circulatia este restrictionata pe un singur sens, stingeti faza scurta si ramaneti cu pozitiile aprinse. Oricum nu va trebuie sa vedeti drumul cat stati pe loc, iar in acest fel nici soferii care vin din fata nu mai sunt deranjati. Acelasi lucru poate fi aplicat cu succes in orice situatie de stationare pe timp de noapte.

5. Nu accelerati cand sunteti depasit. Herghelia de sub capota poate fi utilizata in in alte moduri.

6. Cand mergeti in coloana, reglati farurile sa bata cat mai jos.

7. Nu blocati intrarile in parcari, garaje, curti, nici macar “pentru 2 minute”.

8. Nu folositi farurile de ceata decat daca este ceata, altfel acestea deranjeaza.

9. Daca va aflati pe un drum cu 2 benzi pe sens, circulati pe prima banda, chiar daca mergeti cu viteza maxima legala.

10. Multumiti intotdeauna celor care prin gesturile lor va ajuta in trafic. Dati dovada de bun simt!

Soferii de camioane !

Adrian Diaconu: * ‘’A fi sofer de camion este o solutie pentru a face bani frumosi, insa cu chin, cu truda. Dar merita!“ „In Romania am fost strungar. Cind am venit in Canada mi-am cautat un loc de munca tot in strungarie; mi-am gasit, dar nu se platea asa de bine. Un prieten m-a indrumat catre meseria de „camionagiu“. Am noroc pentru ca si tatal meu a fost sofer profesionist, iar mie imi place sa conduc si mi-a fost usor. Am facut „consiliu de familie“ pentru a decide daca merita sa devin sofer de camion, stiut fiind ca in curse pleci cu zilele. Inceputul a fost mai greu, mai ales in situatia mea, pentru ca optasem pentru curse in afara Canadei si trebuia sa vorbesc engleza, iar eu ma descurcam mai bine cu franceza. La un moment dat imi venea sa zic: «Gata cu soferia, ma intorc in strungarie!» * ‘’Despre un post se stie «din ureche in ureche», numai cind angajatorii au nevoie acuta de soferi dau anunturi prin ziare“ Mie imi place sa sofez, asa ca am trecut peste perioadele dificile de inceput gindindu-ma ca trebuie sa imbin utilul cu placutul. Cunosc insa si multi romani care au abandonat dupa 3-4 luni. Depinde de motivatia fiecaruia. Unii o fac, asa cum spuneam, si din placere; altii o fac numai pentru bani. Cunosc multi romani care in tara au fost ingineri, iar aici conduc camioane, deoarece a fi „camionagiu“ reprezinta o solutie pentru a face bani frumosi, dar cu chin, cu truda. Referitor la carnetul de „camioneur“, am inteles ca acum situatia s-a mai schimbat. Chiar daca vii din Romania cu carnet adecvat tot trebuie sa mai stai cel putin 3 ani. Pentru a „ocoli“ cerinta asta in Quebec, am auzit ca unii isi iau o adresa fictiva prin Ontario -pentru ca acolo poti da examen imediat. Iau cite 10 ore de curs de conducere, dupa care dau examen si iau permisiul in Ontario. Apoi vin inapoi in Montréal si fac transferul de permise. In Québec exista o scoala foarte buna, la St.-Jérôme. Sint foarte multe companii care iau soferi de acolo direct si, din cite stiu, scoala este subventionata de guvernul provincial. Cum se fac angajari? Trebuie spus clar ca e penurie de soferi, transportul de marfa depinzind de camioane. Dar...Cind angajatorii au nevoie acuta de soferi dau anunturi prin ziare, in rest se stie despre un post „din ureche in ureche“. De exemplu, unde muncesc eu era un afis mare care spunea ca primeste 400 $ cel care aduce companiei un sofer care sta mai mult de sase luni. Evident ca anuntul nu mai este, golul s-a ocupat repede. Eu am intrat in companie recomandat de un prieten, care la rindul lui fusese recomandat de alt roman. Iar eu, la rindul meu, am recomandat alti romani. In 6 ani de cind lucrez la aceasta companie, o singura data am vazut un anunt intr-un ziar referitor la faptul ca ei cauta sofer de camion. Sint mai multe tipuri de curse, eu le prefer pe cele in care plec dupa-amiaza si ma intorc a doua zi, in cursul zilei sau noaptea. Pe saptamina fac trei astfel de voiaje. Cum se platesc cursele? Unii soferi sint platiti la ora, cam 17-18 $/ora, altii la cite „miscari“ fac, iar altii care au curse lungi (cum ar fi Montréal-New York) sint platiti la nr. de mile parcurse. La cursele lungi companiile platesc, in general, 32-33 centi/mila. Exista soferi care, in loc sa fie angajati ai unei companii, prefera sa fie „travailleur autonome“ si sa incheie contracte cu diferite companii. Se spune ca acestia sint primii care sint dati afara in momentul in care compania nu prea mai are curse. Dar trebuie avute in vedere si avantajele pe care le are aceasta categorie de soferi. Sint si multi romani care au camioanele lor si isi cauta de lucru la diferite companii. Din ce am inteles din discutiile cu ei sint mai bine platiti decit noi, pentru ca isi folosesc propriile camioane in curse. Sint platiti cam la 1,10 $/mila, dar daca au probleme cu camionul ei isi platesc, evident, toate reparatiile din timpul cursei, pentru ca marfa trebuie sa ajunga la beneficiari. In cazul meu, ca si angajat al companiei, daca am vreo problema in timpul cursei sint platit cu 17 $/ora (mai putin prima ora si, in unele cazuri si cea de a doua, daca „pauza“ este mai lunga), pentru ca nu stau din vina mea. Automat, compania trimite alt camion care sa duca marfa la destinat ie. Nu stiu ce sa spun... de la noi de la companie, in ultimile 6 luni au plecat 6 romani care aveau camioanele lor, pentru ca prioritare pentru companie sint cursele in care ruleaza propriile camioane. * ‘’Imi spuneam mereu: «Hai Adrian, inca un pic si ajungi mai sus, si mai sus...» si acum sint foarte multumit' Eu unul spun ca merita sa lucrezi ca si sofer de camion. Este adevarat ca muncesti mult, dar merita, se cistiga bine. Totul este sa ai ambitie, rabdare... chiar si placere pentru meserie, indiferent care este aceasta, si cu timpul se rezolva toate. La noi la companie, fiind acum si in sindicat, situatia este mai usoara: inainte, orice stricai la camion sau cu camionul trebuia sa platesti. Am avut un caz cind unul dintre soferi a plecat cu pompa de benzina dupa el, iar o pompa costa peste 40.000 $... Acum sintem in cadrul unui sindicat al soferilor si situatia s-a schimbat, platim cotizatie vreo 42 $/luna, dar merita. Cei care se angajeaza acum intra dupa 3 luni in sindicat si au foarte multe drepturi. In functie de vechimea la o companie se dau si cursele: cei cu vechime mai mare iau cursele mai bune. Cind am inceput sa lucrez aveam si cursele cele mai proaste, vreo 5 voiaje pe saptamina, si salariul mic fata de cei cu vechime. Unii au plecat si nu mai au vechime in companie, daca vor sa se intoarca o iau iar de la capat. Ii inteleg si pe cei care au plecat... Dar e si pacat, ca nici pomii daca ii tot muti dintr-un loc in altul nu mai prind radacini... Mie mi-a placut meseria, am rabdat, am rabdat... mereu imi spuneam: ‘’Hai Adrian, inca un pic si ajungi mai sus, si mai sus...“ si acum sint foarte multumit. Pacat ca multi de la noi din companie au abandonat inainte de a ne sindicaliza. In orice este nevoie de sansa...depinde mult si de temperamentul fiecaruia. Sint multi care au reusit, dar si multi care s-au lasat de meserie.De fapt, nu exista inceput usor, indiferent in ce domeniu ai lucra! Rabdare si vointa, pentru ca merita meseria de sofer de camion. E si o vorba: fericirea trece si prin stomac... !

Articol preluat din ZIGZAG ROMAN-CANADIAN

vineri, 10 februarie 2012

Azi am zi scurta, nu prea sint in regula cu raceala asta rebela...deci se livreaza clientului incarcatura ,apoi reintru in garaj....parking si gata saptamana .

Acasa la odihna, aspirina ceai o baie fierbinte si saibbenpausen ....plus ca aveam de recuperat weekend-ul trecut de la Roma ....legea-i lege !
O seara buna tuturor !

joi, 9 februarie 2012

Informatii prea multe nu am despre locul de destinatie, zona o cunosc , am fost acolo cu o incarcatura de scandura cu un an in urma, ceea ce ma preocupa este starea drumului, daca eu car sare ....asta inseamna ca au urgenta nevoie, deci strazile sint aproape impracticabile....ufffaaaaa, dracu' stie pina la urma .
Pina la Faenza nu am probleme deosebite, fulguia pe la Bologna si Modena , dar se circula normal ....dupa ce ies din centura orasului , incep sa vad si zapada ...din ce in ce mai multa , nu am de ce sa imi fac griji, dino este incarcat cu cap , am prevazut conditii vitrege pe colinele faentine.
Ajung la destinatie dupa ce jumatate din drum l-am facut pe gheata si zapada batatorita...imi aduc aminte de drumurile de acasa , sint asteptat de responsabilul de la ANAS ,adica CNADR -ul italian .....il cam apuca damblaua cind vede bestia , se astepta la un tipper, ca ala face o movila si gata ....stai bade linistit ca ai sa vezi pina la urma rezultatul ....pai crezi ca eu cu bestia asta umblam de azi dimineata de pomana .





Il las cu gura cascata ....nu se astepta la asa profesionalism ....na ca iar am zis-o .....si multumit imi semneaza documentele , in timp ce eu fac pauza , muncitorii pregatesc o sararita si pleaca la munca .




Acum drumul este curat , au aruncat cu sare la greu, soarele este si el prezent si isi face treaba ....pina la Ravenna nu mai am nici-o grija , numai ca ajung la pranz ...timp doar pentru cintar si formalitatile de intrare , apoi masa si un somn pe cinste...doar il merit nu .
Incarcatura este deja pregatita, dar mai devreme de 16.00 nu termin ....ufffffaaaaa, sa vezi maine dimineata ce orar de plecare am ....pina acasa nu sint probleme, fac plinul si parchez linistit .
Va pupa nenea !

miercuri, 8 februarie 2012

Azi si mai plictiseala ca ieri, pina la Mantova am condus aproape in stand-by,in regim de avarie .....strainezi aia di fata nu iti dau nici o sansa .... un minim de incarcare nervoasa....merg ca robotzeii cu 80 km/h....mama ei de economie ,uite cum ma fura peisajul si mos Ene se cearta cu volanul.
Dar era in asteptare neprevazutu'....animal de prada ca asta mai rar....ajung la destinatie si in loc de omul meu ....micul italian, ca sa-l paragonez pe Eugen, gasesc un ilustru necunoscut.....care trebuie sa invete cum se manipuleaza stivuitorul.....vai si amar de viata mea, gata si somnul , se duce la dracu'n praznic .
trebuie sa stau cu ochii pe asta, altfel imi juleste toata semiremorca.....imi fac de lucru...scot galeata, merg la baie dupa apa calda si .....curatam lampile la dinozaur,numerele de imatriculare,limitele de viteza....dunga reflectorizanta din spate ...schimb si un bec ....spal cizmele de cauciuc...covorasele din cabina....hopa frate ca nu vine Pastele .....striga un sofer la mine...cind ai timp te astept si la camionul meu.





Negativ...nu te pot ajuta, nu sint fan Scania .....dar citeva poze tot reusesc sa fac .... era frumos odata camionul,acum se vede ca sufera saracul ...cam neingrijit .
Termin cu incepatorul si o tai catre Merano...fara tragere de inima, ca deja sint sosite ordinele pentru maine....sare pentru Faenza....ma rog pe linga oras..la cucurigu' din deal.....dau un telefon si primesc vesti minunate...gheata la mal si pe varful dealului .
Noapte buna si spor la bani !

marți, 7 februarie 2012

Plictiseala totala, o cursa seaca ,fara prea multe pretentii...in zona Ravenna cu retur la Merano....tot mere pentru suc ....o sa car mere pentru toata Europa , deja numai maninc decat unul pe zi ...sint satul si de mirosul parfumat ...am pus un bradut cu miros de vanilie in cabina .
In rest...frig, un frig taios care este mentinut si de vantul dinspre mare cu gust de sare ...ufffaaaa, ce iarna ciudata .


Citeva poze prin curte in timp ce sint incarcat ...o muzica in surdina , caldurica in cabina .....incep deja sa picotesc ca un urs multumit de viata sa ...numai ca timpul trece ,leafa merge .....de muncit mai stam de vorba, dupa ce termin cu actele ...adica on the road bre'...gata, ca ai tras destul mata de coada azi .
O seara cit mai placuta !

luni, 6 februarie 2012

Dupa cum era stabilit, de dimineata trebuie sa merg la Merano, incarcatura asteapta de vineri .....si sucul fara fructe, nu se produce...deci, la munca din nou....doar ca nu am pe unde iesi din garaj , sint blocat in curtea din spate ....ufffaaaaa, am de mutat un autotren si apoi trec prin garaj si ies in curtea din fata ....jolly pe frigul asta nu prea imi convine,insa nu am de ales.
Cafeluta si controlul bestiei , printre altele....cu chiu cu vai pornesc la drum....spun asta pentru ca era mai bine sa trag un pui de somn la caldura din cabina ....webasto-ul isi face datoria in fiecare dimineata....programat la ora justa .

Dupa Merano cobor la Verona unde m-asteapta o incarcatura de mere .....poate reusesc macar la miezul zilei sa dorm putin.....da de unde , ti-ai gasit ....omul mobil se pune imediat in miscare ,si dupa 2 ore sint gata de drum ....ce pacoste si asta , nici nu a mincat de pranz.

Directia Merano...iarasi frate, parca am mai fost si de dimineata .....numai ca acum e musai, program avem suficient ...apoi maine am nevoie de tot timpul disponibil .....in zona Ravenna inca nu s-a terminat alerta meteo.
Va pupa nenea !

sâmbătă, 4 februarie 2012

Ce bine este sa te bucuri de un inceput de week-end ....o cafea,news la tv ,iarna in toata regula in peninsula si cind totul pare ok suna telefonul .....scuze ....era seful ....de la Defcon 5 se trece la Defcon 4 ......ufffaaaaaa, stare de prealarma pentru trupele aeropurtate ....pe jos .
In alte cuvinte ,adunarea de urgenta pe platou, avem o urgenta la Roma , lipseste sarea pentru drumari....hmmmmm ,asta parca era valabila pentru alt popor ...ala al capitanului chior.....insa vad ca si la peninsulari este la moda.
Tot personalul este prezent.....ma rog, cel navigant , Defcon 4 se trece la Defcon 3....porniti motoarele si verificati sistemele de navigatie .....mai nici o cafea nu mai ai timp sa o savurezi cum trebuie ca vine kinderu' cu verficarea sistemelor electrice si hidraulice.
Dupa citeva ore de stat in asteptare, se comunica reintrarea la Defcon 5....uraaaaaa, deci lasam totul balta si plecam acasa....romani se vor descurca si ei cum vor putea mai bine .
Si cum o legile lui Murphy sint asa contradictorii, cind dormeam mai bine ...dupa masa de pranz .....suna din nou telefonul ....Defcon 2 -alarma rosie ....in cel mai scurt timp la punctul de incarcare dupa care se trece la Defcon 1 - alarma de lupta ....inamicul zapada este urgenta maxima pentru noi ....ninge pe traseu intre Verona si Firenze .....sper sa nu fie probleme ...avem autorizatie si insemne de la Protectia Civila , iar pentru reintrare la baza dupa misiunea de lupta ....autorizatie guvernamentala ....o sa fie interesant .

Poze in pauza, de noapte .....ca pina dimineata trebuie sa ajungem la destinatie ....muzica la radio, discoteca non-stop ....este destul de frig afara, iti ingheata nasul instantaneu ....avea dreptate marinaru'...iarna nu-i ca vara ....cald !


Atacul este in curs...inamicul se retrage spre Napoli-Caserta ....Defcon 1 da roade, cdar este doar un moment de respiro .....incearca sa ne ia prin surprindere .....dar deja am ajuns la destinatie, descarcam sarea ....o scurta pauza pentru un breefing , apoi in celula se decoleaza spre baza ......cu glume si voie buna...insa cu ochii pe radar ....piratii albastri sint in aer si ei .....avem cer liber pentru azi de la stapinire , insa putina precautie nu strica .


Dupa amiaza aterizam in baza ...obositi insa cu zambetul pe buze, misiune indeplinita ....se reintra in Defcon 5 .....personalul la odihna pina maine dimineata ...app azi este duminica .
O seara frumoasa tuturor !