sâmbătă, 31 martie 2012

Volvo Trucks !

Tahograful !






Tahograful este un aparat de control destinat a fi montat in autovehicul pentru indicarea si scrierea total automatizata a datelor referitoare la cursa autovehiculului precum si despre anumiti timpi de lucru ai conducatorilor auto.

Tipuri de tahografe:
- mecanice - sunt tahografe care folosesc ca si mecanism de transfer a informatiei de la cutia de viteza un sistem bazat pe cuplaje mecanice. Se gasesc pe autovehicule de productie a anilor ' 70-' 80. Pe acest tip de tahograf nu se poate monta un sistem de limitare a vitezei, intrucat nu are posibilitatea de preluare a unui semnal impulsuri. Tipul de tahograf care se gaseste pe autovehicule este 1311.
- electronice - folosesc ca punte de transfer de la generator de semnal - impulsor - la tahograf, un cablu electric. Generatorul de informatie este un impulsor care genereaza impulsuri regulate catre traductorul placii de baza a aparatului tahograf. In functie de generatii, pana in 1984 s-au fabricat tahografe electronice cu inscriptionare a timpilor de lucru, standard sau automatic, de tipul 1314 avand acelasi design ca si tahograful mecanic. Cel mai utilizat si des intalnit tahograf este tahograful 1318 cu inscriptionare automata a timpilor de lucru. Alte tipuri de tahografe electronice sunt 1319, 1324. De asemenea permit preluarea unor semnale care pot fi utilizate pentru limitator de viteza, sistem de masurare combustibil, GPS, etc.
- digitale - citesc informatia din cutia de viteza sau din computerul de bord al autovehiculului si o transmit digital la tahograf. Pentru inregistrarea activitatii conducatorilor auto acestea folosesc carduri. Ca si suport de hartie foloseste imprimanta cu banda. Nu exista posibilitatea manipularii diagramei. Este un sistem complet, care se compune din trei componente: impulsor, tahograf digital si card. Datele nu mai sunt inscriptionate pe diagrama tahograf deja cunoscuta, ci sunt stocate pe un card cu chip si intr-o memorie de masa interna.

marți, 27 martie 2012

Deabia astept sa scap de incarcatura asta de kiwi,nu de alta , dar am in fata 2 camioane, si astazi mi se pare ca nu ajung acasa ....ufffaaaaa, se doarme la pension .
mai o gluma , mai o poza , cu chiu cu vai pe la pranzul mic m-a pun in miscare ...trebuie sa urca catre cariere, dar in ultimul moment ,schimbare de program ....tot in cariera , dar la una mai indepartata ...ca Dino e a devenit velociraptor .

Urc un deal cobor o vale...si iar urc....nu este greu, numai plictisitor , cunosc drumul asta cu ochii inchisi ...iar pina la Padova am destul timp sa filozofez si sa fac planuri ptr seara ...meniul adica .

la Travesio nu am probleme , numai ca seara vine cu pasi de ...pisica , eu alerg catre casa ,dar nu reusesc decit pina la Vidor ....deschid bucataria de campanie si trec la un nou episod din seria " Bucataru' kung-fu in parcare " !
Noapte buna natiune !

luni, 26 martie 2012

A sosit primavaraaaaaaaaaa , nu este nici-un dubiu, florile sint peste tot, pomii incep sa -si arate culorile ...iarba verde iti face pofta de un picnic...a mai trecut o iarna din viata noastra .

In ultimul timp am fost cam expeditiv in postari, recunosc,poate am avut, sau nu am avut motive ...oboseala , stress...astenie de primavara sau ultimele schimbari la locul de munca , cine stie ...cind se mareste " familia " , un pic de gelozie se resimte , dar sper sa fie totul in regula ...macar ca pina acum .
O sa pun si poze cu ultimele camioane sosite, sint inca in faza de inscriere,revizie,montaj aparatura de bord si control ....sint toate Iveco , deci total neinteresant pentru mine ....au fost bine intretinute , deci nu sint noi ...dar toate la timpul lor.

Incep saptamana cu calm, o livrare la fabrica de ciment , fara chef, recunosc ....dracu' stie de ce lunea este asa plictisitoare , ramine de vazut cum o sa decurga ziua ....incarc apoi pentru zona Argenta , am timp suficient pentru micul dejun si o scurta pauza pina ajunge si LMarian la incarcat , am planuit sa mergem impreuna ,mai ales ca avem aceeasi destinatie ...o cafea si la drum , adica pe drum sau pe linga drum , ca Traspolesana aia este parca importata din Romania ....plina de gropi si crapaturi , si ca sa fie totul perfect mai stau si potaiile cu radarul .
De ajuns nu am avut probleme, numai ca era fix, doispce'fix, ora cind lumea normala merge la masa ...pai ce frate noi sintem extraterestri ?....instalez bucataria de campanie la iarba verde si in doi timpi si trei ...genoflexiuni e gata pranzul , urmeaza o cafea pe cinste si o repriza de barfa .
Timpul se scurge repede, oameni muncii revin la post , noi descarcam cu drag ....ce bun eram de secretar de partid...dupa care fiecare o ia catre alta parte , unul la nord altul spre sud ...ghici cine ?
Eu eram acela, eu ...spre Faenza, ca poate imi era dor de livezile de caisi si piersici ...infloriti , o minune ce sa zic , numai ca la destinatie ....neprevazutu' era prezent inca unul de la Gottardi .
Ce planificare au facut ....si pun mana pe telefon ...obtin o balbaiala oficiala si inchid ca eram ajuns la punctul de fierbere .
Bun, deci uite cum o sa fac o pauza intermediara , numai buna pentru o alta redusa ...cine stie cunoaste ....si ma dedic activitatilor gospodaresti ...curatenie, acte, poze prin iarba si ....un o farfurie de kiwi .

Pina pe seara incarc si eu , am noroc sa fie ok din prima incercare la cintar , cu mare calm intru in A14 spre Bologna ...si pina acasa numai zic nimic , prima ca nu am cu cine vorbi ...este deja tarziu , secunda , as vorbi doar cu levieru'...ca am parte de niste exemplare rare ....de prostie umana .
Noapte buna tuturor ...si vise pufoase !

P.S.
Nu intrebati, ca nu stiu cum sint visele pufoase , numai ca suna bine .

sâmbătă, 24 martie 2012

Ice Road Truckers Test !

Siguranţa rutieră !

Siguranţa rutieră: UE ia măsuri de sancţionare a conducătorilor auto care comit infracţiuni rutiere în străinătate

În urma unui acord incheiat intre miniştrii transporturilor din UE, reuniţi la Bruxelles, conducătorii auto vor fi sancţionaţi pentru infracţiunile rutiere comise în străinătate, printre care se numără cele patru cauze principale care stau la originea a 75 % dintre decesele de pe şosele - excesul de viteză, nerespectarea semafoarelor, neutilizarea centurilor de siguranţă şi alcoolul la volan.

Siim Kallas, vicepreşedintele Comisiei Europene şi totodată comisarul responsabil de transporturi, a declarat: "Probabilitatea de a comite o infracţiune este de trei ori mai mare în cazul unui conducător autor străin decât în cazul unui şofer din ţara respectivă. Multe persoane cred probabil că, atunci când călătoresc în străinătate, regulile de circulaţie nu se mai aplică în cazul lor. Mesajul pe care doresc să îl transmit este că aceste reguli se aplică, iar de acum le vom aplica."

Cifrele din UE indică faptul că şoferii aflaţi în străinătate reprezintă 5 % din trafic, însă sunt responsabili de aproximativ 15 % din numărul de infracţiuni legate de excesul de viteză. Cei mai mulţi rămân nepedepsiţi, deoarece este imposibilă urmărirea lor după întoarcerea în ţara de origine.



Propunerile

Propunerea de directivă privind aplicarea transfrontalieră a legislaţiei în domeniul siguranţei rutiere are ca scop remedierea acestei situaţii. Miniştrii de resort au ajuns la un acord asupra textului care vizează infracţiunile rutiere cu un impact major asupra siguranţei pe şosele, printre care se numără cele patru cauze principale care stau la originea a 75 % dintre decese:
-excesul de viteză
-nerespectarea semaforului
-neutilizarea centurilor de siguranţă
-conducerea automobilelor sub influenţa alcoolului
in plus
-conducerea automobilelor sub influenţa drogurilor
-neutilizarea căştilor de protecţie
-utilizarea ilegală a benzii de urgenţă
-utilizarea ilegală a telefonului mobil în timpul condusului.

Cum se va proceda?

Propunerile vor permite identificarea conducătorilor auto din UE şi sancţionarea acestora pentru infracţiunile comise în alt stat membru în afara celui de înmatriculare a automobilelor. Practic, noile norme vor permite înfiinţarea unei reţele electronice pentru schimbul de date, care să dea posibilitatea transmiterii datelor necesare între ţara în care s-a comis infracţiunea şi cea în care este înregistrat automobilul. După identificarea numelui şi a adresei proprietarului, acestuia i se va trimite o înştiinţare, conform modelului prevăzut în propunerea de directivă.



Este de competenţa statului membru în care a avut loc infracţiunea să decidă modalitatea de acţiune după comiterea infracţiunii. Directiva nu armonizează nici natura infracţiunii, nici sancţiunile aplicabile. Prin urmare, legislaţia naţională a statului membru în care s-a comis infracţiunea este cea care se aplică atât în ceea ce priveşte natura infracţiunii, cât şi sancţiunile.

Care sunt următorii paşi?

Propunerile legislative trebuie aprobate prin vot în cadrul Parlamentului European înainte de a deveni legi. Statele membre vor dispune apoi de o perioadă de doi ani pentru transpunerea legislaţiei UE înainte ca aceasta să intre în vigoare, probabil în 2013.


Material UNTTR

vineri, 23 martie 2012

Incep ziua prin a astepta ...ufffaa, inaintea mea se afla Loris in santier ....cind imi vine randul deja este 9 ....mai sa fie cum trece timpul .
Noroc ca meseriasii sint pusi pe treaba azi ....se descarca destul de repede , dupa ce ies din gaura unde eram intrat , o iau catre garaj ....trebuie sa decuplez Rao si sa iau o coada Menci , noua ....dar intre timp il duc pe Schmitz la incarcat prin vecini .

O sa m-a distrez din nou pe nationale , dar nu imi fac probleme sau planuri ...se termina saptamina si vreau sa raman calm pina deseara .
Pauza in parcrea fabrici , oricum am de asteptat ...inaintea mea sint 3 camioane , deci o gustare frugala, o cafea , nelipsita repriza de curatenie , acte de pus la punct si cind termin cu toate , intru la incarcat .

Livrarea se va face luni, nu ajung in seara asta , deci cu calm ma intorc in garaj ....tot pe seara , trag direct in parcare...predau documentele si plec acasa .
Un sfarsit de saptamina pe placul vostru !

joi, 22 martie 2012

O scurta pauza in parcarea , o alta cafea cu colegu' , apoi cu calm intram in zona santierului ....loc suficient pentru dinozaur....se merge greu cu montajul travelor, profit de timp si pun osul la munca ....curatenie ,sters praful,aranjat in cabina .

Liniste si pace de dimineata, cafeaua si controlul de rutina ....apoi o iau din loc catre Bressanone sper sa descarc repede si fara probleme...sper , cel putin sa fie asa.

Timpul trece , leafa ......cred ca merge , termin cu livrarea si o iau la trap ...nu imi permite mai mult legea, de la Chiusa la Bolzano este restrictie de 60 , dar am noroc , pina la Trento il cam pun la munca pe dino .....cu toata viteza inainte !
Incarcam la Segonzzano, la munte deci, un sat devenit cunoscut prin piramidele formate de eroziunea terenului din apropiere ....o livrare la Padova apoi, unde se face pauza de un sandwich si un pahar de lapte ...dupa care pina la Vicenza ,ascult la radio stiri si muzica .
Reusesc sa incarc destul de repede, dar acasa ajung tot tarziu , maine se termina saptamina ,poate ....poate am timp sa dau o fuga prin oras .
Noapte buna kids !

miercuri, 21 martie 2012

Ultra-super-lejer ....un nou termen ...definitia ideeala ptr o zi de munca ....fara probleme si fara stress, o livrare de dimineata ...cu cantece de pasarele si aer proaspat de munte ....o vizita la doctoru' electrician ....se modifica sistemul de alimentare ptr tipper...apoi in vizita la Basssano /Vicenza cu masa de pranz la iarba verde ....ma rog , linga iarba verde ...cafeaua si muzica din partea casei ....adica tot eu .



O seara pe cinste tuturor !

marți, 20 martie 2012

....Cu voia dumneavoastra ultimul pe lista ....de plecare ....program lejer de dimineata , livrarea la Merano, sint nr 3 , deci am timp ptr o mini revizie la semiremorca, un bec ....lada cu materiale de aranjat , ce sa zic ...chestii socoteli .

Cind imi vine randul,unul dintre cei mici ....Razvan, ma anunta prin telefon , asa ca ii iau picioarele la spinare si intru in zona de descarcare .....cu calm ,mult calm ....intre timp fac citeva poze la o magnolie ....de fapt un copac.

Prima parte a zilei , este terminata ....imi ramine sa completez restul ....cu o cursa fulger ...parca as fii la curse ...masa la umbra nucului batran ....era buna o pauza in pat , dar azi nu imi permit, deci ....la drum .

Ajuns la destinatie , fac intrarea bestiei .....intru pe cintar , si ...minune vine imediat omul mobil ...urrraaaa, se cunoaste ca vine primavara ...incarc , acopar marfa cu plasa de protectie .....acte , chestii ,socoteli ....si din nou la drum , in sens invers si contra cronometru .
Noapte buna natiune !

luni, 19 martie 2012

Pic,pic pic ...sau cite-un pic ...pic ...pic,pina n-o mai ramine nimic .......ploaia de week-end tot isi face de cap....noroc ca am o cafea fierbinte la prima ora , face bine la sistemul nervos .....ca in rest am o durere de spate de innebunesc .

Azi am un traseu cam ciudat ....o fuga la Vicenza, apoi Bolzano cu livrare ...din nou Vicenza si ....retragerea cu torte ca la 23 august .


Nu-i nimic iesit din comun ,plictiseala si nationale ....superstrada mey ....pe alocuri in Valsugana ...apa cit cuprinde si un pui de somn dupa-amiaza .



Cam atit, sper ca maine sa am mai multe noutati pentru voi ...pina una alta ...va pupa nenea !

sâmbătă, 17 martie 2012

Timber truck driver !

Cabotajul !




Ce este cabotajul?

O întrebare aparent simplă dacă ne uităm în definiţia regulamentului 3118/93: "Orice transportator rutier de mărfuri, în numele unor terţi sau contra cost, care deţine autorizaţia comunitară prevăzută în Regulamentul (CEE) nr. 881/92 şi al cărui conducător auto, dacă este cetăţean al unei ţări necomunitare, deţine un atestat de conducător auto în conformitate cu condiţiile prevăzute în regulamentul menţionat, are dreptul, în conformitate cu condiţiile prevăzute în prezentul regulament, să efectueze, în mod temporar, servicii interne de transport rutier de mărfuri, în numele unor terţi sau contra cost, într-un alt stat membru, denumite în continuare "cabotaj", respectiv "stat membru gazdă", fără să aibă sediul social sau un alt sediu în acesta."

Mai pe scurt, dacă eşti licenţiat - îndeplineşti condiţiile de acces la profesie - şi deţii autorizaţia comunitară prevăzută în regulamentul 881/92 poţi efectua transporturi de marfă în interiorul statului membru pe teritoriul căruia te afli chiar dacă nu ai sediul firmei în acel stat.

Cu toate acestea însă, de-a lungul timpului, s-a constatat că statele membre au introdus tot felul de restricţii plecând, printre altele, de la faptul că termenul "temporar" nu era clar definit în regulament, precum şi datorită aderării unor noi state membre după 2007 şi a diferenţelor existente între acestea şi cele 15 state ale Uniunii Europene, în special datorită diferenţelor cu privire la salarizarea şoferilor şi a taxelor aplicate de noii veniţi în Uniune transportului rutier.

S-a ajuns astfel ca liberalizarea pieţei transporturilor rutiere, care începuse cu regulamentul 881/92 (liberalizarea transporturilor rutier de mărfuri intracomunitare) şi care trebuia să continue cu acest regulament (3118/93 - efectuarea transporturilor în regim de cabotaj), să se îndepărteze de la scopul iniţial.

După îndelungi negocieri s-a ajuns la proiectul de regulament privind accesul la piaţă, regulament care urmează să intre în vigoare la începutul anului 2010.
Ce aduce nou acest regulament?

În primul rând defineşte simplu şi clar cabotajul ca fiind "transportul naţional în numele unui terţ efectuat temporar într-un stat membru gazdă" şi condiţiile pentru efectuarea acestuia:




Limitarea în timp - în decurs de maxim şapte zile de la finalizarea unui transport internaţional de mărfuri,
Limitarea frecvenţei - maxim trei operaţiuni de cabotaj în perioada dată.



În plus, sunt permise operaţiunile de cabotaj pe ruta de întoarcere, pe teritoriile statelor tranzitate, cu condiţia respectării traseului cel mai scurt şi a condiţiei de şapte zile, transportatorii putând efectua cel mult o cursă în maxim trei zile pe teritoriile statelor membre tranzitate.

De asemenea, sunt prezentate clar documentele care trebuie să se afle la bordul vehiculului şi care sunt dovezile care trebuie prezentate în vederea confirmării transportului internaţional şi a operaţiunilor de cabotaj realizate pe teritoriul statului membru gazdă. Aceste dovezi sunt:

(a) numele, adresa şi semnătura expeditorului;
(b) numele, adresa şi semnătura operatorului de transport rutier de mărfuri;
(c) numele şi adresa destinatarului, precum şi semnătura acestuia şi data livrării, odată ce mărfurile au fost livrate;
(d) locul şi data preluării mărfurilor şi locul prevăzut pentru livrare;
(e) descrierea curentă a naturii mărfii şi modul de ambalare, precum şi, în cazul mărfurilor periculoase, descrierea general recunoscută a acestora şi numărul de colete, marcajele specifice şi numerele acestora;
(f) greutatea brută a mărfurilor sau cantitatea de mărfuri altfel exprimată;
(g) numerele de înmatriculare ale autovehiculului şi remorcii.

Totodată, a fost menţinută procedura de salvgardare, astfel orice stat membru poate, în cazul în care constată o perturbare gravă a pieţei transporturilor naţionale, să sesizeze Comisia cu privire la aceasta, să-i comunice informaţiile care au dus la această constatare şi măsurile pe care le are în vedere cu privire la transportatorii rutieri nerezidenţi. Măsurile respective, dacă sunt acceptate de Comisie, se aplică pentru maxim şase luni, pe bază de reciprocitate.

Însă, cea mai importantă dispoziţie a acestui nou regulament este aceea că el prevede liberalizarea completă a cabotajului începând cu 2014.
Ce se întâmplă cu transportatorii români?

România a acceptat, în cursul negocierilor de aderare, tranziţia solicitată de Comisie cu privire la cabotaj. Astfel, transportatorii români nu au voie până la 01.01.2010 să efectueze operaţiuni de cabotaj pe teritoriile celorlalte state membre, acest termen urmând a se extinde până la 01.01.2012 în cazul în care unul sau mai multe state membre ar considera că piaţa lor naţională este afectată de deschiderea cabotajului pentru transportatorii români. Evident că această situaţie este reciprocă.

Din acest punct de vedere, pentru transportatorii români este un lucru bun adoptarea noului regulament, întrucât chiar dacă vor exista state membre care să nu dorească deschiderea pieţei naţionale operaţiunilor de cabotaj în baza regulamentului 3118/93 - deşi nu sunt astfel de intenţii, cel puţin la nivel declarativ - aceasta se va deschide pentru operatorii români de transport - şi reciproc - începând cu 14 mai 2010.

În plus, este de remarcat faptul că dispoziţiile regulamentului se referă la autovehicul, deci la capul tractor, şi specifică cu claritate că nu are importanţă cine deţine semiremorca sau remorca sau care este statul de înmatriculare al acesteia.

De asemenea, trebuie reţinut şi faptul că se precizează clar care sunt transporturile care pot efectua oricâte operaţiuni de cabotaj (transporturi în cont propriu şi transporturi de medicamente, aparate şi echipamente medicale, precum şi al altor articole necesare în cazul situaţiilor de urgenţă, în special în cazul catastrofelor naturale), însă trebuie acordată atenţie şi faptului că dispoziţiile directivei 96/71/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 16 decembrie 1996 privind detaşarea lucrătorilor în cadrul prestării de servicii sunt aplicabile operatorilor de transport care efectuează operaţiuni de cabotaj!

Prin acest proiect de regulament se simplifică regulile de acces la piaţă, în special cele privitoare la cabotaj, se introduc o serie de dispoziţii care previn concurenţa neloială şi care armonizează documentele şi sancţiunile aplicabile pentru nerespectarea sa şi, nu în ultimul rând, deschid pieţele transporturilor rutiere naţionale din statele membre transportatorilor români.

Material UNTRR.

vineri, 16 martie 2012

Obisnuit toata saptamina cu un program lejer , de dimineata a fost cam dura....apa rece ....cafeaua prea fierbinte ...muzica la radio un dezastru ..ufffaaaaaa, in sfarsit am acceptat situatia , noroc ca pina la Milano a mers totul struna , sau aproape,nu am gasit balamuc pe tangentiale, deci am ajuns in timp util la livrare ,dupa grafic .

In 10 minute eram deja pe picior de plecare , cer confirmarea de traseu la dispecer ,intru in autostrada si pina la Cremona ma las purtat de ginduri ,muzica si melancolia de primavara ....ajung la fix pentru o gustare inainte miezul zilei ....pauza obligatorie,la casa de plata erau " contabili " ocupati , am avut noroc ...trag la poarta clientului , si sper sa termin inainte de 12 ....am noroc , incarc imediat , asigur marfa , si o iau catre casa ....ma rog, catre valea mea preferata ...se putea sa nu ajung acolo si vineri .

Toata lumea multumita , eu la fel ...ajung in garaj la o ora decenta , trag in a doua linie de plecare .....documente ,o cafea ....dupa care incepe weekend-ul .
Toate cele bune !

joi, 15 martie 2012

Ce bine este sa dormi ca un om normal pina la 6.30 , fara asa te trezesti cu noaptea-n cap si o iei de nebun pe autostrada....dino asteapta cuminte in garaj , eu imi savurez cafeaua...cu eleganta ajung la destinatie....primul azi....descarc toata marfa si reincarc alta ...cu destinatia valea Soarelui ...superrrrr, era ceva vreme de cind nu intram pe valea asta .
Gasesc doar un taran cu tractorul care merge in treaba lui....insa vede ca a facut o frumoasa colona in spate, trage pe dreapta regulamentar ...uite nene ca taranul cunoaste legile mai bine ca unul abia iesit din scoala ....bravo lui !

Din nou grabit,din nou in intarziere .....cind se termina saptamina asta ,fac chef ...sincer va zic, ca am obosit sa tot alerg de ici pina colea ...reintru in garaj , decuplez Rao-ul si cuplez un Acerbi ...tipper-ul meu preferat , apoi la galop .....directie Pordennone, ma rog prin imprejurimi...masa de pranz este planificata la Conegliano....ochiuri la capac, branza si lapte proaspat ...desert pere si ciocolata .

La fabrica trec ca gasca prin apa ....timpul necesar pentru incarcare ,o vizita la masina de cafea ...intre timp sosesc ordinele ptr maine , Milano ....sun clientul ptr detalii si plec multumit catre casa ....cind ajung las tipper-ul si recuplez coada aia lunga .....am o jumatate de macara incarcatura .
Va pupa nenea !

miercuri, 14 martie 2012

Sper ca si azi sa fie la fel ca ieri, fara probleme sau surprize .....dar se pare ca 14 este ziua cu ghinion luna asta ,ironic spus ghinion, nu am patit nimic, doar ca am pierdut timp pretios .

Dupa prima livrare-incarcare de dimineata, unde am avut de asteptat ....ma trezesc cu o locatie unde eu cu dino nu avem ce cauta , dar obisnuit cu toate ciudateniile acestei meserii nu fac caz, si urc in varful dealului, ca este sub 1000m , unde amicul meu de la Tres', ca este responsabil in toata zona, vrea sa puna bestia la incercare ....la cura de slabit adica, ca altfel nu se putea trece printre casele din sat .

Partea haioasa a fost o babuta care locuia acolo...ce maica ,ti-e frica sa treci ?.....nu mamaie ,zic eu , mie ca largesc strada si iti fac balcon la un perete .....maica sa nu incerci ca imi darimi casa , si ce mai las la nepoti ....am ras pe saturate cu cativa tarani care au iesit dreq stie de unde , dar curiosi nevoie mare .

In final, stinga-imprejur si se descarca in strada ....imi pun manusile cele noi ...albe si dirijez traficul .....i-a gasit pe toti sa plece la oras la ora asta ...ufffaaaaa.

O cafea la barul vanatorilor de munte , apoi scap cu toata viteza la vale...am de alergat azi , sa recuperez macar ceva din timpul pierdut ....incarc in alt varf de munte , cobor la o cafea si un sandwich la Trento ....la Desenzano dorm , ca face bine la sanatate si cind suna de 15 ....hahahahaah, ca la fabrica , intru si eu la destinatie cu incarcatura mea de pietricele .

De aici pina urmatoarea destinatie am vreo 40 km, o nimica toata ,numai sensuri giratorii si potecute ...dar macar este frumos afara ...o dupa amiaza pe cinste .

Ajung tarziu in garaj, dar tot tarziu o sa plec maine ... noapte buna natiune !


Din cauza unei erori iremediabile a softului, ziua de marti apare aici !



Marti 13 .....apara si pazeste ....se spune in popor , dar eu am avut noroc azi, o sa-l pun la loto pe 13 asta .
De dimineata am ajuns la fix cind responsabilul deschidea poarta depozitului, aha semn bun zic eu, trag in curte ,el soseste cu stivuitorul ,face schimb de citiva paleti ,imi prepara documentele si o iau din loc.
Prima parte a mers bine, sa vad acum cum o scot cu cel de la Tres',ca are o pozitie superba ptr descarcare , nu intra decit o septica acolo, dar de fiecare data tine sa-mi spuna ca au intrat toti ....la apa poate ca ramai fara cont la banca ptr a platii daunele la camion .
In final descarca in parcarea externa, eu intorc in piata satului, si imi iau picioarele la spinare catre Riva ,schimbare de program , imi convine de minune ... poate ajung inainte de pauza de pranz...a lor, ca a mea o sa fie la +1 , altfel nu ajung la nici un rezultat azi .
Timpul este super,cald, soare incarc si plec catre andrisant ....am parte si de o intalnire de gr 3 , Carlo, amic si fost coleg , 5 minute de taifas ,apoi gata ...go to ....Bovolone ...pe cimpiile veronese .
Dupa cum era programat,ajung in parcare , trag la umbra si imi pregatesc pranzul...am timp berechet ptr pauza pina vin meseriasii la depozit ...maninc bine, beau un lapte la final si cind eram gata cu bucataria se deschide poarta , mai bine de atit nici ca se poate .
Cum scap de incarcatura , il pun pe Ugo la treaba , am o locatie noua pe linga Vicenza, strada pina acolo nu imi pune probleme,cunosc toate scurtaturile pe nationale...imi aduce aminte de acasa...gasesc fabrica in 3 sec ....si cit ai juca o repriza de fotbal, sint deja din nou la drum ....catre casa de data asta ...muzica si voie buna .
O seara frumoasa !

luni, 12 martie 2012

Incepe o noua saptamina ,sper sa fie mai linistita ....fara bataie de cap ...eheeeee, ce spui bade, pai ce lucrezi la banca , o sa ramai cu speranta pina la urma , ca deja livrare cu surprize ne asteapta ....in curte unei vile ...cum dreq intru eu acolo cu dinozauru', ramine de vazut .
Cafeluta si controlul , apoi la drum cu fanfara lui Andre'...dirijorul , mai o gluma pe cb,mai o injuratura ...alea nu lipsesc niciodata, si le auzi in citeva limbi , ce sa zic, ajung la destinatie in avans , trag la parcare si ....salt inainte leat ..direct in pat , nu strica un pui de somn .


Vine si clientul meu pina la urma, vede bestia si se schimba la fata ....pai eu asteptam un autotren ...cind s-o coace , vine primul ...da sint probleme sau ce ...il pun in dificultate .
Pai hai sa vezi, si urc la el in masina pentru o recunoastere in teren ...imi lipsea machiajul de lupta si tinuta de camuflaj , vad ca nu este dificil dar nici usor , grija la oglinzi si putin spatiu de manevra , dar se rezolva , ca de aia sintem profesionisti .
Scap de incarcatura destul de repede, nu fac poze , ca nu imi permit ,este proprietate privata si nu am chef de discutii ,dupa care pun cap compas catre Ravenna...gasesc un bordel la Bologna ...coada la incarcat , in schimb ma distrez cu camera prin port .


Masa de pranz , o cafea tare si go home bre , ca se face tarziu ...maine se livreaza de dimineata ...apoi se anunta o cursa pe cinste .....nationale si scurtaturi ....sa vezi balamuc .
Noapte buna !

sâmbătă, 10 martie 2012

Timpi de conducere si odihna !





Extras din Regulamentul (CE) nr.561/2006 al Parlamentului European si al Consiliului Uniunii Europene :

Articolul 6
(1) Durata de condus zilnică nu depăşeşte nouă ore.
Cu toate acestea, durata de condus zilnică poate fi prelungită la maximum zece ore, dar nu mai mult de două ori pe parcursul săptămânii.
(2) Durata de condus săptămânală nu depăşeşte cincizeci şi şase de ore şi nici nu generează o depăşire a duratei maxime de lucru săptămânale stabilită de Directiva 2002/15/CE.
(3) Durata de condus totală acumulată nu trebuie să depăşească nouăzeci de ore pe parcursul a două săptămâni consecutive.
(4) Duratele de condus zilnice şi săptămânale cuprind toate duratele de condus înregistrate pe teritoriul Comunităţii sau al unei ţări terţe.
(5) Un conducător auto înregistrează ca altă muncă orice perioadă, astfel cum este definită la articolul 4 litera (e), precum şi orice perioadă petrecută pentru conducerea unui vehicul utilizat pentru operaţiuni comerciale care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament şi înregistrează orice perioadă de disponibilitate, astfel cum este definită la articolul 15 alineatul (3) litera (c) din Regulamentul (CEE) nr. 3821/85, de la ultima perioadă de repaus zilnic sau săptămânal. Această înregistrare se face manual pe o foaie de înregistrare, pe un imprimat scos sau cu ajutorul funcţiei de introducere manuală de date oferită de aparatul de înregistrare.
Articolul 7
După o perioadă de patru ore şi jumătate de condus, conducătorul trebuie să facă o pauză neîntreruptă de cel puţin patruzeci şi cinci de minute, exceptând cazul în care îşi începe o perioadă de repaus. Această pauză poate fi înlocuită cu o pauză de cel puţin cincisprezece minute urmată de o pauză de cel puţin treizeci de minute, pauze intercalate pe parcursul perioadei de conducere astfel încât să respecte dispoziţiile primului paragraf.
Articolul 8
(1) Conducătorul respectă perioadele de repaus zilnic şi săptămânal.
(2) Pe parcursul fiecărei perioade de douăzeci şi patru de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal, conducătorul trebuie să efectueze o nouă perioadă de repaus zilnic. În cazul în care perioada de repaus zilnic care intră în această perioadă de douăzeci şi patru de ore este de cel puţin nouă ore, dar mai puţin de unsprezece ore, perioada respectivă de repaus zilnic este considerată perioadă de repaus zilnic redusă.
(3) O perioadă de repaus zilnic se poate prelungi pentru a deveni perioadă de repaus săptămânal normală sau perioadă de repaus săptămânal redusă.
(4) Un conducător nu poate efectua mai mult de trei perioade de repaus zilnic reduse între două perioade de repaus săptămânal.
(5) Prin derogare de la alineatul (2), atunci când vehiculul este condus de un echipaj, un conducător trebuie să fi efectuat o nouă perioadă de repaus zilnic de cel puţin nouă ore pe parcursul celor treizeci de ore de după perioada de repaus zilnic sau săptămânal.
(6) Pe parcursul a două săptămâni consecutive, un conducător trebuie să efectueze cel puţin:
– două perioade de repaus săptămânal normale sau
– o perioadă de repaus săptămânal normală şi o perioadă de repaus săptămânal redusă de cel puţin douăzeci şi patru de ore. Cu toate acestea, reducerea se compensează cu o perioadă de repaus echivalentă luată în bloc, înainte de sfârşitul celei de-a treia săptămâni care urmează săptămânii în discuţie.
O perioadă de repaus săptămânal începe până la sfârşitul a şase perioade de douăzeci şi patru de ore de la perioada de repaus săptămânal precedentă.
(7) Orice perioadă de repaus luată în compensaţie pentru reducerea unei perioade de repaus săptămânal trebuie alipită unei alte perioade de repaus de cel puţin nouă ore.
(8) În cazul în care un conducător solicită acest lucru, perioadele de repaus zilnic şi perioadele de repaus săptămânal reduse departe de baza de staţionare a vehiculului pot fi efectuate la bordul vehiculului, cu condiţia ca acesta să fie dotat cu cabină de dormit
corespunzătoare şi să fie în staţionare.
(9) O perioadă de repaus săptămânal care începe pe parcursul unei săptămâni şi se continuă în săptămâna următoare poate fi alipită oricăreia dintre aceste săptămâni, dar nu amândurora.
Articolul 9
(1) Prin derogare de la articolul 8, atunci când un conducător auto însoţeşte un vehicul transportat cu feribotul sau cu trenul şi efectuează în acelaşi timp o perioadă de repaus zilnic normală, această perioadă poate fi întreruptă de două ori cel mult de alte activităţi a căror durată nu depăşeşte o oră. Pe parcursul acestei perioade de repaus zilnic normală, conducătorul are acces la o cuşetă.
(2) Perioada de timp necesară conducătorului pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reşedinţă a conducătorului, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staţionare al conducătorului, nu se consideră repaus sau pauză, cu excepţia cazului în care conducătorul se află pe un feribot sau în tren şi are acces la o cuşetă.
(3) Perioada de timp necesară conducătorului ce conduce un vehicul care nu intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament pentru a se deplasa la locul de îmbarcare într-un vehicul care intră în domeniul de aplicare a prezentului regulament sau pentru a se întoarce din acel loc, atunci când acesta nu se află nici la locul de reşedinţă al conducătorului, nici la sediul angajatorului unde se află locul normal de staţionare al conducătorului, se considera alta munca.

Articolul 12
Pentru a da posibilitatea vehiculului să ajungă la un loc de oprire corespunzător, conducătorul auto poate deroga de la articolele 6-9 în măsura necesară pentru a se garanta siguranţa persoanelor, a vehiculului sau a încărcăturii acestuia, cu condiţia de a nu se periclita prin aceasta siguranţa rutieră. Conducătorul auto trebuie să indice manual natura si cauza derogării în foaia de înregistrare sau pe un imprimat scos din aparatul de înregistrare sau în registrul său de sarcini, până la sosirea la locul de oprire corespunzător.

vineri, 9 martie 2012

Buon fine settimana ....imi vine sa strig de dimineata , dar mai am si ziua de azi de completat....imi revin incetisor cu un program de maistru , plec la 6.30 din garaj , nu am de ce sa ies mai devreme , santierul de dupa amiaza nu il misca nimeni din loc , iar in fata mea am 10 camioane la descarcat ...deci .....uraaaaaa, azi imi fac de cap !

Plimbare nu alta, muzica buna , cafea la fel, poze pe masura ...pauza fara probleme , masa de pranz gustoasa...filmul de rigoare la tv ....parca nu prea se potriveste cu descrierea neagra a meseriei de sofer .




Fiecare spune ce vrea , si scrie cum il duce mintea .....livrez fara probleme si am timp sa urc in cariera pentru a incarca bestia ...luni incep cu porturile ....Ravenna mon amour ...sosesc !
Un week-end pe cinste ,tuturor !!!