sâmbătă, 5 noiembrie 2011




Mulţi dintre noi am fost luaţi prin surprindere de schimbarea bruscă a timpului. Zăpadă, frig, polei, sunt doar câteva dintre caracteristicile ultimei răbufniri a iernii, caracteristici care pot da multă bătaie de cap conducătorilor auto.

De aceea, pentru a evita comiterea unor evenimente neplăcute, recomandăm conducătorilor auto:

-înainte de a pleca la drum, verificaţi întotdeauna starea tehnică a autovehiculului;

-adaptaţi permanent viteza de deplasare la condiţiile concrete de drum, trafic şi meteo;

-nu uitaţi să vă puneţi centura de siguranţă;

-pe timpul deplasării adoptaţi o conduită preventivă - depăşire, viteză, prioritate, zone frecventate de copii, care să vă protejeze de implicarea în accidente.

Consumul de alcool reprezintă una din cauzele încă frecvente de conturbare a capacităţii de conducere, deşi există tendinţa de a se subestima rolul său.
E bine să se ştie că la fiecare al cincilea delict de circulaţie intervine alcoolul. Acţiunea alcoolului asupra sistemului nervos este nefastă la conducătorii auto obosiţi, la cei care suferă de astenie nervoasă şi la cei care consumă medicamente, mai ales sedative.
Pentru combaterea consumului de alcool în rândul conducătorilor auto, vă recomandăm :

-apelul la conştiinţa şi la spiritul de răspundere al conducătorilor auto ,ei trebuie să înţeleagă pericolul pe care îl reprezintă consumul de alcool la volan;
-supravegherea circulaţiei în punctele nodale, cu grad sporit de producere al accidentelor şi în orele în care există predispoziţie pentru consumul de alcool;
-recoltarea probelor biologice în toate cazurile de accidente pentru stabilirea alcoolemiei;

Deşi iarna intensitatea traficului este mai redusă numărul accidentelor este mai mare,
de aceea, pe timp de iarnă sunt necesare măsuri speciale de precauţie!
Pregătirea psihologica înainte de începerea cursei

-din cauza condiţiilor meteo specifice, capacitatea de conducere este mult diminuată!

-oboseala se instalează mai repede!

-ceaţa, precipitaţiile, albul zăpezii obosesc ochiul!

-câmpul percepţiei este restrâns, iar distanţele nu sunt apreciate corect!

-distingerea formelor, observarea marcajelor, indicatoarelor şi semnelor de circulaţie se face cu dificultate!

-informaţiile despre starea vremii trebuie luate în calcul încă de la începutul cursei, pentru a avea o imagine exactă despre ce va fi "atunci" şi "acolo".

Asigurarea stării tehnice corespunzătoare a autovehiculului

-autovehiculele cu masa totală mai mare de 3,5 tone trebuie să fie dotate cu lopată, materiale şi lanţuri antiderapante.

-asiguraţi-vă că instalaţiile de climatizare şi de dezaburire sunt în stare de funcţionare!

-dotaţi-vă autovehiculul cu anvelope specifice sezonului rece sau cu lanţuri antiderapante.

Conducerea autovehiculelor pe timp de iarnă

-reduceţi viteza în apropierea derdeluşurilor şi a patinoarelor improvizate, oricând vă poate apărea în faţă un copil cu o săniuţă scăpată de sub control!

-nu subestimaţi dificultăţile impuse de condiţiile meteo!

-distanţa faţă de autovehiculele care circulă în faţă trebuie să fie mai mare pe drum alunecos, iar viteza de deplasare mai redusă, atât pentru a se evita coliziunea cu cei din faţă, cât şi pentru a nu fi obligaţi să frânaţi brusc, fapt care duce la derapare!

-pe vreme de ploaie, lapoviţă sau ninsoare, când vă întâlniţi cu alte autovehicule, acţionaţi din timp ştergătoarele de parbriz. Câteva momente de circulaţie fără vizibilitate pot fi fatale!

-n zilele cu ploi, viscol, ninsori, temperaturi scăzute, fiţi mai atenţi la pietoni, aceştia sunt mai puţin prudenţi, circulă zgribuliţi, se ascund sub umbrele, privesc mai puţin în jur, astfel că nu se prea asigură la traversare!

-nu acţionaţi brusc mecanismele de direcţie şi de frânare ale autovehiculului!

-in condiţii de zăpadă şi polei, renunţaţi pe cât posibil la pedala de frână. ,folosiţi cu precădere frâna de motor!

-pe porţiunile acoperite cu polei sau gheaţă este contraindicată executarea operaţiei de virare concomitent cu frânarea!

-in viraje, mersul cu diferenţialele blocate are influenţă negativă asupra menţinerii direcţiei!


Important!

Măriţi pe cât posibil timpii de odihnă şi timpul de recuperare între două curse!

Micşoraţi distanţele parcurse "non stop"!

IGPR.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu