joi, 17 februarie 2011

Nimic nou pe frontul de vest, stau in pool -position ,pregatit pentru plecare .....Dino asteapta si el la fel de nerabdator,insa imi convine sa termin toata saptamina de vacanta,si sa incep linistit luni dimineata munca !

Asa ca imi continui postarile cu cateva sfaturi utile !



Lista de control a Soferului de camion !

Camioanele conduse de șoferi profesionisti sunt implicate în mai puține accidente pe km parcurs decât alte vehicule.
Cu toate acestea, urmările accidentelor în care sunt implicate camioane,indiferent din a cui vină se produc, pot fi amplificate din cauza gabaritului si a dimensiunilor mari ale acestora. Tipul mărfurilor transportate poate să mărească gravitatea unui accident.
Meseria de sofer profesionist este foarte solicitantă, de aceea trebuie să rămâi în formă atât fizic, cât si mental.
O alimentație sănătoasă si un program regulat de exerciții fizice te vor ajuta să te simți mai bine, să conduci mai bine si să trăiesti mai mult.
Reglează-ți scaunul ca să stai cât mai confortabil posibil si să ai la îndemână toate comenzile.
Asigură-te că tetiera este poziționată astfel încât să te protejeze în caz de accident.
Foloseste centura dacă o ai si n-o uita pe cea a pasagerului.
Chiar şi şoferi de camioane pot muri în cazul în care sunt aruncați prin parbriz.
Orice persoană care se odihneste într-o cabină de dormit trebuie să fie asigurată atunci când vehiculul este în mişcare.
Respectă prevederile legale referitoare la timpul de sofat si de odihnă.
Nerespectarea acestora sau modificarea tahografului este ilegală si presupune o lipsă de respect față de viețile celorlalți.
Nu consuma alcool, droguri sau alte medicamente care îți pot afecta capacitatea de a conduce. Evită mesele grele înainte de a conduce,deoarece acestea pot cauza somnolență.
Dacă esti obosit nu continua – OPRESTE–TE!
Dă-te jos din vehicul, întinde-te si respiră niste aer proaspăt.
Toate sunt în stare bună de funcţionare?
Ai verificat frânele si circuitele de frână(la cap tractor si la remorcă), cauciucurile(presiune si adâncimea profilurilor), lichidul de răcire și uleiul?
Dar oglinzile retrovizoare,geamurile (exista vignete care nu-si au rostul?), stergătoare, lumini, indicatoare?
Echipamentele speciale ca extinctorul si lanțurile de iarnă?
Există avarii vizibile , este vehiculul curat?
Este marfa distribuită uniform şi corect asigurată?
Dacă descarci o parte din marfă inainte de destinația finală va trebui s-o redistribui si reasiguri?
Ai documentele necesare?
Ai introdus discul/cardul tahimetric?
Ai la bord discurile cerute de lege?
Verifică itinerariul.
Există poduri, tunele,s.a. unde vehiculul tău poate avea probleme (dimensiuni, gabarit, mărfuri periculoase)?
Folositi variantele de autostrăzi optime si eviți zonele rezidențiale?
Unde vei face pauzele?
Verifică condițiile meteorologice!

Partea a doua maine ,pina atunci ....va pupa nenea !

P.S.
Ultima ora,de maine ....on the road again !!!

Un comentariu: