duminică, 9 octombrie 2011
Zece ani cu I-Shift
La lansarea I-Shift, puţini credeau în viitorul schimbătoarelor de viteze mecanice automatizate. Pe piaţă existau deja sisteme AMT (transmisii mecanice automatizate). Toate erau bazate pe schimbătoare de viteze manuale, modificate pentru a permite schimbarea automată a treptelor de viteze. De multe ori acestea nu erau foarte fiabile, iar clienţii nu erau mulţumiţi. Însă Volvo Trucks a crezut în ideea unui sistem de transmisie proiectat pornind de la schimbarea manuală a treptelor de viteză Iar în prezent, la nivel european, circa 80% dintre camioanele Volvo FH vândute sunt echipate cu I-Shift.
2001 - PRIMA GENERAŢIE
I-Shift a avut la bază un schimbător de viteze complet nou, nesincronizat, cu un calculator încorporat, care oferea un control total asupra motorului şi a celor douăsprezece rapoarte ale transmisiei. La acel moment, I-Shift era disponibil numai pe motoarele Volvo de 9 şi de 12 litri, putea transmite un cuplu maxim de 2. 400 Nm şi transporta o sarcină maximă în combinaţie de până la 44 de tone. Software-ul era configurat pentru activităţi de transport de cursă-lungă. În 2002, la doar un an de la lansare, 14 procente dintre toate autocamioanele Volvo erau echipate cu I-Shift.
2005 - A DOUA GENERAŢIE
I-Shift a suferit mai multe actualizări de hardware şi software şi a fost configurat pentru sarcini maxime în combinaţie de până la 60 de tone. Transmisia putea echipa şi autocamioane propulsate de un motor de 16 litri. În plus, transmisia putea echipa şi autocamioanele destinate activităţilor de construcţii şi transportul lemnului. Mulţi clienţi descoperiseră deja avantajele transmisiei automatizate, nu în ultimul rând faptul că selecta întotdeauna cel mai economic raport de transmisie.
2009 - A TREIA GENERAŢIE
I-Shift a fost actualizat mai ales din punct de vedere al software-ului. Acesta putea echipa practic toate modelele Volvo şi era compatibil cu toate configuraţiile de punţi, mai puţin cu tracţiunea integrală. Era disponibil chiar şi pentru Volvo FMX, configurat pentru a face faţă celor mai solicitante condiţii de utilizare în teren accidentat. Transmisia a fost echipată şi cu o funcţie de eliberare prin balans. Până la finele anului 2010, 65 % dintre toate camioanele Volvo FM şi nu mai puţin de 80 % dintre cele Volvo FH vândute pe piaţa europeană erau echipate cu I-Shift.
VIITORUL
În curând va intra în vigoare norma antipoluare Euro 6 şi, odată cu aceasta, sistemele de transmisie vor fi configurate pentru a corespunde celor mai noi motoare. Acestea sunt chiar şi mai economice şi pot fi utilizate în mai multe domenii de activitate.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu